Tal com recull el DECRET 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius, el centres educatius poden exercir autonomia pedagògica i de gestió econòmica, en el marc dels principis que determina la llei educativa de Catalunya i orientada a l’èxit i l’excel·lència educativa, requereix d'instruments operatius que permetin l’organització i la gestió del de la nostra escola a fi d’assolir els objectius definits en el projecte educatiu i retre comptes davant la comunitat i l’administració educativa.
La legislació vigent preveu que totes les escoles que depenen del Departament d'Educació elaborin els seus propis documents de gestió, com a eines que els ha de permetre un exercici responsable d'aquesta autonomia reconeguda. Aquests documents són:
El projecte educatiu del centre (PEC), que inclou el Projecte Lingüístic de Centre (PLC) i el Projecte de Convivència (PC).
Les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC).
El projecte de direcció (PdD).
La programació general anual (PGA).
L’avaluació de l’assoliment dels objectius previstos a la PGA, recollits en la Memòria Anual de Centre corresponent.
Tots els centres educatius dependents del Departament d'Educació han de publicar els documents de gestió que es detallen a continuació, de manera accessible, al web del centre i a la resta de sistemes d’informació interns:
El projecte educatiu del centre (PEC), que inclou el Projecte Lingüístic de Centre (PLC), el Projecte de Convivència (PC), el Pla d’acollida, el Pla d’atenció a la diversitat, el Pla d’acció tutorial i l’Estratègia digital de centre.
La resta dels documents han d’estar disponibles per a la comunitat educativa, però no són de caràcter públic, perquè poden contenir dades confidencials, però es poden sol·licitar a la direcció del centre per correu electrònic: direccio@escolatrentapasses.cat.