Tal com descriu el nostre PEC amb la nostra proposta didàctica el que fomentem que l’alumne sigui el protagonista del seu propi procés d’aprenentatge fent especial èmfasi en el desenvolupament de la seva pròpia autonomia i iniciativa personal.
Apostem per l’educació integral que permet a l’alumne desenvolupar al màxim totes les seves capacitats, donant especial importància a l’adquisició de les diferents competències per al seu desenvolupament global.
A més, treballem amb diverses metodologies per enriquir l'experiència educativa dels nostres estudiants:
Pel treball de la llengua a l'etapa d'educació primària disposem de dues llicències digitals:
Glifing. Plataforma per la millora de la lectura i la comprensió lectora pels grups d’i5 fins a 3r.
Dictapp: Plataforma per la millora de l’ortografia i gramàtica pels grups: 4t: Ortografia 5è i 6è: Ortografia i Gramàtica.
Dins l’horari de l’alumnat hi ha programades 4 franges de 30 minuts destinades al treball sistemàtic de certs àmbits de la llengua.
I la lectura i la comprensió lectora es treballa de forma transversal des de totes les àrees i des dels Plans d'Aprenentatge.
Innovamat és un programa centrat a crear experiències d'aprenentatge de les matemàtiques basades en la investigació i que fomenta la comprensió i el pensament crític dels infants. L'objectiu és desenvolupar les habilitats de resolució de problemes, connexions, comunicació i raonament de l'infant i preparar-los per un aprenentatge més significatiu del món matemàtic.
La nostra escola compta amb una Cultura Digital definida dins de l'Estratègia Digital de Centre en la que fomentem la incorporació de les tecnologies digitals i el pensament computacional.
A l'etapa d'Educació Primària l'ús de les eines digitals s'integra de forma transversal en el dia a dia a l'aula i esdevé progressivament una eina més de treball. I no és fins al 3r cicle que els alumnes disposem d'un 1 x 1, dotació oferta pel Departament d'Educació.
Participem en certàmens de robòtica, com és el Robotseny amb els alumnes de 3r cicle, però disposem d'una programació de robòtica i pensament computacional adequat per a cada nivell per garantir l'adquisició de la competència digital del nostre alumnat.
A l’educació primària apostem per continuar potenciant les competències orals, tant receptives com productives, dels nens i nenes, i posar l’èmfasi en l’aspecte comunicatiu i funcional de la llengua.
L’àrea de Plàstica s’imparteix així a cicle superior en llengua anglesa. L’objectiu és que la llengua anglesa es converteixi en llengua d’ús i no únicament d’ensenyament-aprenentatge. Així, es vol afavorir un millor desenvolupament de les competències orals; especialment la comprensió.
I des del curs 2023-2024 el nostre centre porta a terme projectes Erasmus + KA122 en la que organitzem intercanvis d'alumnes amb altres centres educatius de la comunitat europea promovent principis com el de la cooperació i la inclusió.
El plantejament de les sessions de música a la nostra escola es caracteritza per ser lúdic, participatiu i positiu amb l'objectiu de fomentar el paper protagonista de l'alumne en el seu propi procés d'aprenentatge.
El paper de la mestra se centra en la proposta de peces musicals i el descobriment guiat de les diferents possibilitats musicals d'aquesta.
Són sessions on les activitats proposades van orientades a què els alumnes desenvolupin el plaer que produeix escoltar, cantar, interpretar música, sons i cançons de diferents èpoques i així enriquir el seu bagatge cultural.
Com escola participem en les diferents propostes artístiques de l'entorn centrades en la dansa i la música com és: El país a l'escola, Cantània, La Clika, Ball de Bastons,...
L'Educació Física a l'escola està orientada a preparar al nostre alumnat a fer front una sèrie de reptes fonamentals com: l'adquisició d'un estil de vida actiu, el coneixement del propi cos i les seves capacitats i habilitats motrius bàsiques, l'acostament a les manifestacions culturals d'entorn a l'activitat física i l'esport, la integració d'actituds responsables i cooperatives i el desenvolupament de tots els processos que intervenen en la presa de decisions en la resolució de situacions motrius.
Tots aquests elements es combinen en les sessions d'Educació Física amb l'objectiu de contribuir al fet que el nostre alumnat sigui motriument competent i facilitar el seu desenvolupament integral, perquè la motricitat constitueix un dels elements essencials que no es pot dissociar del mateix procés d'aprenentatge de l'infant.