Anglès a infantil

Llengua anglesa

La llengua estrangera que s’imparteix a l’escola és l’anglesa.

El seu procés d’ensenyament/aprenentatge s’inicia al primer trimestre de P-4 i segueix al llarg de tota l’escolaritat.

El/la mestre/a especialista entra dins les aules d’infantil i dialoga amb els nens que, de manera inconscient, mostren enteniment d’allò que se’ls diu en la nova llengua. L’estranyesa que en un principi demostraven en veure una persona que els parlava amb una llengua que desconeixien s’ha tornat en la imatge cordial d’una persona que els és propera i amigable, que els parla diferent, però que, malgrat això, no suposa cap obstacle per a la mútua comunicació. Hem observat que els infants agafen recursos per fer-se entendre i alhora per interpretar què se’ls diu.

Amb aquesta introducció de l’anglès en etapes tan primerenques no es pretén que el nen parli ja la nova llengua i en formuli frases, sinó que s’habituï a sentir-la, agafant-li confiança, que es desperti el seu interès a conèixer i aprendre la nova llengua, que adquireixi vocabulari passiu, que adopti estratègies per comprendre, entre d’altres, actituds que més tard, quan comenci a estudiar anglès de manera sistemàtica, reeixiran amb una més gran facilitat a l’hora d’aprendre la llengua.