Projectes i experimentació

El treball per projectes és una metodologia que fa que els infants aprenguin a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre a fer hipòtesis a través de l'observació i les deduccions i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics en la construcció dels seus sabers.

El treball per projectes és una estratègia metodològica que dóna l’oportunitat als infants de treballar a partir dels seus propis interessos i els seus conèixements prèvis i això fa que tot el que aprenen sigui signaificatius per ells i elles. A més a més, també s’aconsegueix que hi hagi una gran motivació davant del procés d'aprenentatge. 

L’infant en aquests aprenentatges és un element actiu, això fa que la seva confiança i autoestima augmenti. Durant el desenvolupament del projecte, tots els sabers treballats estan contextualitzats i tenen un significat per l’infant, això fa que els aprenentatges es retinguin amb més facilitat. Els infants exerciten el mètode científic ja que fan hipòtesis, les contrasten i finalment n’extreuen conclusions.