Educació Física

L'Educació Física a l'escola està orientada a preparar al nostre alumnat a fer front una sèrie de reptes fonamentals com: l'adquisició d'un estil de vida actiu, el coneixement del propi cos i les seves capacitats i habilitats motrius bàsiques, l'acostament a les manifestacions culturals entorn a l'activitat física i l'esport, la integració d'actituds responsables i cooperatives i el desenvolupament de tots els processos que intervenen en la presa de decisions en la resolució de situacions motrius.

Tots aquests elements es combinen en les sessions d'Educació Física amb l'objectiu de contribuir a que el nostre alumnat sigui motriument competent i facilitar el seu desenvolupament integral, degut a que la motricitat constitueix un dels elements essencials que no es pot disassociar del propi procés d'aprenentatge de l'infant.

Des de l’Escola Trentapasses, partint de l’objectiu d’obrir l’escola i l’activitat que en ella es porta a terme a la resta de membres de la comunitat educativa a la que pertany, creiem que l’àrea d’Educació Física, degut a les seves característiques didàctiques i metodològiques, permet crear un espai de trobada per compartir experiències educatives i motrius no només amb els companys/es de classe sinó amb tot l'entorn escolar.

Per aquest motiu, i com a cloenda del trimestre, els familiars dels alumnes són convidats a una sessió d’Educació Física per compartir amb els seus fills/es els continguts que han treballat i desenvolupat durant la el trimestre. La seva participació en aquestes trobades els pares i mares assistiran com a participants i/o com alumnes dels seus propis fills/es.

Per tant, l’objectiu principal d’aquest plantejament metodològic i didàctic és aprofitar l’àrea d’Educació Física per crear un espai de participació familiar a través de l’esport i l’activitat física.