L'hora del conte

Pel nostre projecte educatiu a l'etapa d'Educació Infantil l’hora del conte és un espai fonamental per l’aprenentatge.

Els contes són una part molt important pel creixement dels nostres infants, els ajuda a empatitzar amb el món, a desenvolupar la seva imaginació i a resoldre conflictes. El conte és una de les principals fonts per al desenvolupament intel·lectual.

Al explicar històries o narracions podem arribar a aconseguir que els infants estimulin la seva memòria, interioritzin nou vocabulari i a que s'espressin.

Pensem que és un vehicle de creativitat, que afavoreix el desenvolupament afectiu i emocional del nostre alumnat.

A través dels contes ajudem als nostres alumnes a canalitzar els seus neguits, pors o alegries creant un clima que afavoreix l’entreteniment i la relaxació. També esdevé una eina que afavoreix el desenvolupament social de l'infant, ja que li permet comprendre rols i valors en el seu dia a dia i, a més, augmentant la seva fantasia i imaginació.

Objectius de l'hora del conte

Com treballem els contes?

L'hora del conte es dinamitza a través del bagul dels contes i l'ambientació de l'aula.  Setmanalment, tenim una sessió d'una hora per presentar i treballar el nou conte. I tot i que existeix una programació anual de contes a treballar amb cada nivell, disposem d'un fons de biblioteca que ens permet treballar diferents contes en funció de les necessitats o situacions que es donen a l'aula que ens ajuden a profunditzar en temes de gestió de les emocions i relacions socials.

Dintre de la programació del grup també tenim programades altres activitats de tipus artístic i didàctic seguint la proposta del conte treballat.

El conte també esdevé el punt de partida del futur treball del text escrit i ajuda a fer el pas d'emprar el llenguatge com a instruments d'organització mental.