Plans d'aprenentatge

Plans de treball

Els plans de treball és una metodologia que fomenta l’autonomia, la iniciativa i la planificació dels infants i, al mateix temps, té en compte els seus interessos.

Es planifiquen un conjunt d'activitats d'aprenentatge que es presenten en forma de joc, racó o petita situació d'aprenentatge i l'alumne, de forma autònoma, escull la proposta a dur a terme en cada moment.

Un cop finalitzada la tasca, l'alumne fa una autovaloració de la tasca que ha dut a terme centrat bàsicament en com s'ha sentit davant de la tasca que acaba de fer.

Metodologia

Cada nen i nena decideix lliurement a quina tasca o proposta didàctica vol dur a terme, segons les seves necessitats i interessos. Amb aquesta dinàmica  aprenen a construir nous significats de la realitat que els envolta a partir de la presa de decisions, la planificació, el raonament i l'autoavaluació.

Poden experimentar els diferents usos dels llenguatges en un ambient favorable i acollidor; observar, escoltar, parlar, expressar, comunicar, interpretar, representar i crear.

La funció de la mestra és guiar, proposar i fer el recolzament necessari davant les dificultats que pot presentar l'alumne/a.

En els plans de treball el protagonista és l’alumne, la interacció que fa amb els materials o propostes presentades, la interrelació amb els altres membres del grup i l'autoavaluació del seu propi procés d'aprenentatge. I ens permet fer les adaptacions metodològiques oportunes per poder atendre a la diversitat de l'aula.

Setmanalment les famílies reben un feedback de la mestra de com ha treballat l'alumne/a a l'aula.